top of page

איתור צרכים - אז איך עושים את זה?

*רוצה או צריך??*
כמה פעמים רציתם באמת לקנות משהו ואז ריחפה מעליכם תזכורת שיש גם אילוצים.. וחשבון בנק.. ועוד מיני התלבטויות..?
האם זה משהו שאנחנו רוצים או משהו שאנחנו צריכים? איך אתם מקבלים את ההחלטה? איך אתם מצדיקים אותה? קחו פינוק קטן לדרך ומתחילים:

Drone Lens

בשלב הקודם התנענו את תהליך איתור הצרכים: הגדרנו את קהלי היעד לבירור ומעגלי התעדוף הניהולי ואז קבענו שיטת איסוף נתונים המתאימה לנו. וכעת הגענו לליבת התהליך: איסוף ועיבוד המידע!

תהליך איסוף המידע עשוי להיות מעט סיזיפי ומצריך השקעת זמן ועם זאת חשוב ביותר. לכן עדיף לתעדף אותו לביצוע ממש בתחילת רבעון 4 של השנה הנוכחית.

זו גם הזדמנות!
לשוחח עם המנהלים, ללמוד את העשייה, לרתום שותפויות, לדון ולבחון את מה שנעשה בשנה הקודמת.
תתפלאו, הם די מצפים לתקשורת הזו ואתם מרוויחים למידה בענק ובסיס דאטה מעולה לגבי הצרכים והתפקודים בארגון.
 
לוגיסטיקה מקדימה:
* תאמו פגישות מראש עם כל מנהל/ת. בהמשך – גם עם המנהלים שלהם.
* אפשרו לעצמכם מרווחי זמן עבודה ועיבוד הממצאים בין הפגישות.
* שילחו למנהלים מראש תאום ציפיות לגבי מטרת הפגישה והתנהלותה, מה חשוב שיכינו מראש = צרפו עותק של כלי איסוף הנתונים שלכם.
* תעדו כל פגישה.
 
💡💡שאלות מרכזיות:
מה הצוות צריך לתפקודם השוטף?
האם מתוכננת פעילות או משימה יחודית חדשה שיש להיערך אליה מבחינת מיומנויות?
האם צפויות קליטות עובדים לצוות? עזיבות?
צרכים פרטניים של עובדים במסגרת פיתוח מקצועי ואישי? = לרבות המנהלים עצמם. הזדמנות לבחון מה עולה בשיחות המשוב והערכות הביצועים התקופתיות.
צרכים ופערים הקשורים לעבודה מול ממשקים וגורמים מחוץ לארגון (לקוחות, ספקים)?
לאיזה יעד עסקי-ניהולי מתקשר המענה לפער ומה ייחשב הצלחה מבחינתם (לרבות השפעה על מדדי היעד).
האם הידע או התוכן קיימים ברחבי הארגון או נדרש פיתוח מענה / הפעלת ספק מומחה?
מי הלומדים ומה תעדוף הלו"ז למילוי של כל צורך כזה?
 
🎁🎁במיוחד בשבילכם! הכינותי מראש תבנית טבלת איסוף מידע וצרכים ממוקדת על בסיס נסיוני לאורך השנים. 🎁🎁
הקליקו על הקישור והתבנית בדרך אליכם:
https://bit.ly/3oL7msr

המלצתי: תעדו כל פגישה בגליון נפרד בקובץ. זה ישרת אתכם בהמשך בתהליך העיבוד והאינטגרציה של המידע לכדי מבנה ראשוני של תוכנית עבודה.

איתור צרכים - שאלות.png
bottom of page